Anasayfa > Seyahat > BİLECİK SAAT KULESİ

BİLECİK SAAT KULESİ

Eskişehir yönünden Bilecik’e giriş yaptıgınızda bu tarihi saat kulesi sizi karşılar. Çok yakın zaman önce resim çekmeye gittiğimde saat kulsesi ve etrafını görünce cok üzülmüştüm. Saat artık saatlikten çıkmış, etrafına moloz ve inşaat artıgı yıgılmış. Bir tarihi eseri bu halde görmek beni bayagı üzmüştü. Geçenlerde Belediyeye su parasını yatırmaya gittiğimde, bu tarihi saat kulesine bir bakmak istedim. O da ne gördüklerime inanamadım. Saat tekrar restore edilmiş etrafı ve çevre düzenlemesi itina ile yapılmış. Bir tarihi eserin bu şekilde tekrar hayata kazandırılması beni çok memnun etti. ve resimlerini sizlerle paylaşıyorum. Darısı diğer tarihi eserlerimizin başına. Kalın sağlıcakla.
İlgilenen arkadaşlar için bilgi :
 II. Abdülhamit döneminde Bilecik‘te yapılmış saat kulesidir. Bilecik’e hakim bir tepe üzerindeki Belediye sarayı‘nin bahçesindedir. Giriş kapısı üzerindeki kitabesinden 1907‘de Ertuğrul mutasarrıfı Musa Kâzım Bey tarafından yaptırılmıştır. 1987‘de Bilecik Valisi Adil Yazar tarafından restore edilmiştir.Yazısı bulunmaktadır.
Not : Bilgiler Vikipedi den alınmıştır. Fotolar tabiki Alp
 
Kategoriler:Seyahat
  1. HaRiKaYoRuMLaR.CoM
    15 Haziran 2009, 08:03

    vay vay süper ya.alp bizi bilecik e götüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüür:):):):):)sevgiler dostum

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

