Arşiv

Archive for 16 Ağustos 2009

YÖRÜK ÇADIRI ve YÖRÜK AYRANI

16 Ağustos 2009 2 yorum

Böylesine ilginç ve nostaljik şeyleri hiç kaçırmam. Daha doğrusu şöyle söyleyeyim, eskiye özlem bende her zaman ön plandadır. Geçen gezimde Edebali türbesini ziyaretimde görmüştüm bu cadırları. Meydanlıgın bir kenarına kurulmuş gelenlere burda gözleme,çay,ayran vs. hizmeti verimekte.Bende hiç dururmuyum. İki gözleme ve iki ayran şipariş ettim ve başladım incelemeye…Fotograf makinamda elimde tabi…:)) 

Bu mermerle yapılmış hat yazıları gerçekten çok güzel. Ufak kare kesilmiş değişik renkteki mermerlerle elde yapılmış. Bu tablolardaki el emegi çok oldugu için fiatınada yansımış ama bana biraz pahalı geldi alıcı olmadıgım için pek fazla ilgilenmedim. Sadece 2.-lira değerinde bir ufak Edebali potresi aldım.Ufak bir mermer taş üzerine yapılmış.

Yörük çadırlarında en ilginç olanı süslemelerde kullanılan kap kacaklardı bence tabi… imkan olsa evimin bir yerine şark köşesi kurarım. Şöyle kahvemi ve kitabımı alıp sakince oturabilecegim bir köşe…Şark köşesi güzel bir fikir gibi geldi şimdi bana… hatta şark köşesinde hafif bir müzik, kahve ve kitabım.hah şimdi tam ve çok güzel oldu bu hayal….hayal kurmak güzel.

Neyse başınızı fazla agrıtmayayım….Diger fotolar Yörük Cadırı albümünde…Hepinize neşeli bir gün geçirmenizi dilerim…

Fotolar : Tabiki alp

Kategoriler:Seyahat