Arşiv

Archive for 02 Temmuz 2009

GÜZEL BİR ŞİİR

02 Temmuz 2009 3 yorum

Babamın rahmete kavuştuğu gün

 

Ne sağımda baba ne solumda ana yar
Hepsi terk etti inan diyar diyar
Kardeş dersen sorma hepsi hiyankar
Bir sen kalmıştın içimde ey baba bahtiyar

Ne öyle yakından ne de diz dize oldum
Başımı koyupta sıcak göğsünün üstüne
Yaslanıpta uyumak isterim dizlerinde
Ömrüm senin hasretinle geçti hep böyle

Neydi bilmedim sana karşı benim kusurum
Ben rüyalarda bile seni düşler dururum
Bu soğukluk neydi,neydi sendeki pişmanlık
Şimdi taşlar bağladım baba sevgin yerine

Bu dünyadan hiçmi zevk almadım
Çok gezdim o dost için ama bulamadım
Baba kokusu başka derlerdi her zaman
Ama ben bu kokuyu sıcak sevgini tatmadım

Şimdi toprak olsada senin bedenin
Hep karşımda düşlerimde senin hayalin
Gündüz hayallerimde gece rüyalarımda
Doymadım sana doymadım, ey baba

Bir baba diyenin sesini duysam ah çekerim
Yokluğun çöreklenir üstüme hüzünlenirim
Mezarıyı başında duyduğum o ses için
Kefene sarılıpta üstüne gelmek isterim baba

Ne sağımda baba ne solumda ana yar
Ne benle kaldım hepsi dağıldı diyar diyar
Bağımda yaprak dökümü baba, mevsim sonbahar
Bir sen kalmıştın içimde ey baba bahtiyar

 

Yazan : Ela ÖNCE

 

Arkadaşıma teşekkürler…

Kategoriler:Şiir köşem

KİRAZ REÇELİ

02 Temmuz 2009 1 yorum
Bahçemizde ki kirazları hem taze olarak tükettiğimiz gibi, reçelinide yapar bir kış bu şekilde tüketiriz. Tamamem doğal ve hiç bir katkı maddesi olmadan.
Hemen bizim mutfagın kiraz reçeli tarifine geçeyim.
MALZEMELERİMİZ:
2 Kg Kiraz (Çekirdekleri çıkartılmış)
2 Kg Toz şeker
1/2 Limon
YAPILIŞI: 
Kirazlarımızın çekirdikleri çıkartıldıktan sonra, bir tencere içine alınarak, bire bir ölçek şekerini ilave ederiz. Yani bir kilo kiraza bir kg.şeker ölçüsünde.
ve sabaha kadar bu şekilde bırakırız ki kiraz kendi suyunu versin diye, arada sırada karıştırmakta fayda var. (Ayrıca su ilave etmeyiz)
Suyunu veren kirazlarımızı orta ateşte yaklaşık 30 dakika kadar kaynatırız. Bu arada 1/2 limonuda içine sıkıp karıştırırız. Arada sırada reçelimizi kıvamını kontrol ederek karıştırırız. İstediğimiz kıvama geldiğinde ocaktan alırız. Soğumaya bırakırız. Soğuduktan sonra kavanozlara alırız. Afiyet şeker olsun. Bir kış kahvaltılık reçelimiz hazır. Güzel tarafıda bir kış reçele para vermeyecem…. Ne kadar güzel. Göz kırpma
Mutfak tarifi : Fatoş
Yazan çizen ve fotolar : Tabiki alp
Kategoriler:Yiyecek ve içecek