Arşiv

Archive for 20 Temmuz 2009

LOKMAN AKTAR / ESKİŞEHİR

20 Temmuz 2009 3 yorum
 
Akdenizli olmamız sebebiyle evimizin mutfagıda bol çeşitli, bol baharatlı, zeytinyağlı, yeşilliği bol zengin Akdeniz mutfagının özelliklerini taşımaktadır. Tabi bu hergün böyle yiyip içmek anlamında değil. Evet evimizde ağırlık Akdeniz mutfagı özelliğinde bol çeşitlilikte ama ev hali yeri geliyor çorbaya, makarnaya talim ediyoruz. Yeri geliyor etlisi sütlüsü soframıza geliyor. Akdeniz mutfagı deyince aklımıza bol baharat geliyor. Bizde de yemeklerde orta acılıkta bol baharat kullanılır. Tabi ki de hal böyle olunca baharatcıya sık sık yolumuz düşüyor.
 
Bu sefer Eskişehir gezimizde bir baharatcıya rastladım ki sormayın benim arayıpta bulamadıgım yer desem doğru olur. Hem baharat çeşitleri çok, hemde taze, bende evin baharat ihtiyaclarını burdan aldım ,boş durmadım dükkan sahibinden izin isteyip bol bol da resim çektim. Ve arkadaşlar ben bu dükkanın temizliğine ve hijyen kurallarına uymasına hayran kaldım. Her şey cam kavanozda ve agzı kapalı heryer pırırl pırıl tertemiz ve çalışanların elinde eldiven. Bu Eskişehir’deki lokman aktar benden tam on puan aldı. Bu baharatcıyı foto albümüne alayım. Hiç olmazsa bu işletmeye bu şekilde teşekkür etmiş olayım. Hepinize iyi haftalar dilerim.   
Kategoriler:Yiyecek ve içecek

BİLECİK KENT ORMANI

20 Temmuz 2009 2 yorum
Bu hafta sonunu da Ormanda piknik yaparak değerlendirdik, bu bakımdan şanslıyız , Şehir yaşantısı ve köy yaşantısını , doğa ile iç içe olabilmeyi yani hepsini bir arada yaşayabildiğim bir şehir Bilecik. Tek kusuru ufak yer olması ve çok sakin olması,İnsanları çok iyi arkadaşlık dostluk ilişkileri çok güzel ama sosyal faaliyetler yok denecek şekilde az, İstanbul’daki hareketli yaşantımdan sonra bazen bu şehirde yaşayamıyacagımı düşünüyorum. 
Hafta sonu ormana piknige gittik, bakalım kimler var kimler yok dedim ama maalesef hafta sonu olmasına ragmen üç beş yabancı aile gelmiş piknik yapıyor, koca orman cay bahçesi, piknik alanı bomboş. Büyük şehirde yaşayanların arayıpta bulamadıgı ortam bizde ise böyle bir yerin yüzüne bile bakan yok. Böyle bir yere gelmek için parayada ihtiyaç yok, fiatlara şöyle bir göz gezdirdim, çok uygun bence Gözleme 2.-Lira, Ayran 1.-Lira, Çay 0,75 Kuruş. Hatta çay bahçesinde de oturmaya gerek yok, piknik alanında gidip otur, o gün evde ne yenecek içilecekse al yanına burda ye iç, bedava piknik yap.
 
Ve bizimkilerin yüzüne şöyle bir baktım ip  atlıyorlar, top oynuyorlar neşe içinde kahkakalar atıyorlar, yani mutlular. Zaten yüzlerindeki o mutluluk ifadesini görünce benimde keyfim yerine geldi. Tabi ben doğru solugu spor aletlerinde aldım, iyice yorulana kadar hepsini de denedim. İyice yoruldum ama bir haftalık da okjisen ihtiyacımı da depoladım. Hepimizin yüzüne can geldi kan geldi. 
Akşam eve döndüğümüzde hepimiz yorgunluktan hışır gibi bir yerlere serildik ama iyi bir hafta sonu geçirmiştik ve mutluyduk.
250 yaşındaki agacı ve günlük 40 kişinin oksijenini temin eden agacı merakmı ediyorsunuz, O zaman gelin Bilecik Kent Ormanı foto albümüne beraber bakalım.
Hepinize neşeli mutlu bol kahkalı bir hafta dilerim. Şimdilik kalın sağlıcakla.
Kategoriler:Seyahat